Inspiracija
Idejna inspiracija utjelovljuje kompoziciju kreativnog stvaranja kolekcije. Dizajner svoju inspiraciju njeguje, oblikuje i usmjerava prema cilju koji nije uvijek jedinstven. Cilj je slikovit: mijenja se s razvojem procesa dizajna i ideje. Propitkivanje zašto i kako ideja nastaje sastavni je dio kreativnog procesa…
Za stvaranje inspiracije može poslužiti jedan djelić neke slike, ili dio prirodnog fenomena; primjerice, vulkan u sebi sadrži puno malih detalja koji imaju svoju formu, boju, teksturu – sve to možemo iskoristiti kao vizualnu ideju za koncept stvaranja modborda inspiracijske priče.
Kroz ovaj proces sagledavamo detalje i uočavamo promjene te različitim opservacijskim tehnikama bilježimo promjene u sketchbooku. Ovaj dio razvoja nazivamo kreativni proces stvaranja ideje.
Stvaranje kolekcije dio je tog velikog procesa razvoja. U našoj nastavi, usvajanjem osnovnih elemenata dizajna siluete, linije, boje i teksture stvaramo okvir za dizajnersko oblikovanje kolekcije. Nakon inspiracije učimo koje tkanine možemo primijeniti u našem projektu. S druge strane, ovaj proces možemo pokrenuti nalaženjem tkanina i određivanjem skale boja koja je dio kolekcije i na osnovu tog dijela pronalazimo inspiraciju.
Rad na modeliranju tkanine i 3D efektu, prezentacija s nastavnog sata i tkanine s MILANOUNICA sajma u Milanu – predikcije za jesen zima 2023.
Razvoj dizajna
Razvojni ciklus se nastavlja stvaranjem siluete koja podržava ideju inspiracije kako bi se stvorila kolekcija. Naši polaznici uče osnove modnog crteža: od balansa i osnovnih elemenata ilustracije, preko osnovnih crteža pozicija i silueta modela, do kreativnih ilustracija koje ćeoznačiti stilski rukopis svakog dizajnera.
Radovi polaznika programa Stilist odjeće s marketingom
U procesu razvoja kolekcije vodimo se inspiracijom, razvojem skica koje zovemo croquise i savladavanjem tehnika ilustriranja kroz raznovrsne likovne i crtačke tehnike.
Uz razvoj silueta i stvaranje vlastitog modnog izričaja, istovremeno se razvijaju i tehničke skice koje upotpunjuju pregled dizajna kako bi bio razumljiv konstruktorima u modeliranju krojeva za odjevni predmet.
Nakon skiciranja i ilustriranja te izrade tehničkih skica, odjevni komadi se kroje, gdje naši polaznici koriste svoja znanja iz modelizma i konstrukcije odjevnih predmeta. Prototip napravljen prema dizajnerovoj skici potom se procjenjuje i prolazi kroz fiting kontrolu, kako bi se odjevni predmet usavršio i popravio prije odlaska u proizvodnju.
Modna ilustracija s tehničkom skicom odjevnog predmeta – slide s prezentacije iz programa Stilist odjeće s marketingom
Marketing i brandiranje
Kako bismo razviti svoj brand, izabrali tržište, odredili cijenu i na kraju prodali svoju kreaciju/kolekciju krajnjem potrošaču – kupcu, moramo poznavati osnove marketinga i prodaje te vizualne komunikacije.
U današnje vrijeme učimo i o održivosti mode i njenom utjecaju na okoliš; kao budući dizajneri propitkujemo što se događa s našim kolekcijama i kako ih dizajnirati da ne budu opterećenje za okoliš, odnosno kako odjevnim predmetima produžiti vijek nošenja nakon što izađu iz trenda, kroz tzv. cirkularnu ekonomiju.
Završna kolekcija i line up
Finalna kolekcija naših polaznika rezultat je njihovog sveukupnog rada tijekom obrazovne godine. Kolekciju ne čine samo crteži ilustracija, već gotov proizvod koji ima detaljno razrađene tehničke elemente, kao i osmišljen marketing, make up, vizulani identitet, fotografije i tržište na koje se plasira. Kolekcija je dio DNK jednog branda, odnosno vizije koju kao dizajner želite dočarati točno određenoj skupini kupaca i klijenata. Jasna vizija i priča koja je dobro iskomunicirana sigurno ima priliku biti zamijećena na primjerice društvenim mrežama, a kasnije i valorizirana.
PORTFOLIO
Portfolio je lice vašeg brenda. Vaš portfolio prikazuje razvoj kolekcije od inspiracije do finalnog dizajna te budućim kupcima ili poslodavcima daje sliku o vama kao budućim dizajnerima. Portfolio je osnovni alat koji dizajneru otvara vrata tržišta rada i, kao takvom, pridajemo mu posebnu pažnju u našim modnim obrazovnim programima.
Rad polaznika škole Callegari,ppt slide s nastave o stvaranju portfolia
Moda ima veliki utjecaj na okoliš, istražuje nove tehnologije u pristupu kupcima te pronalaženju inovativnih rješenja u dizajnerskom razmišljanju i proizvodnji. Modnom dizajneru su kod stvaranja održivih odjevnih kolekcija podjednako potrebna znanja iz primjerice povijesti odijevanja, kao i praćenje društvenih promjena i novih fenomena društvenih mreža, zbog čeka naši polaznici modnih programa prolaze raznolike obrazovne module: teoriju boja, materijale, stilističko crtanje, povijest kostima, krojenje i šivanje, marketing, itd. Modni dizajn nije samo stil, već predstavlja način gledanja na svijet koji uljepšava i funkcionira u simbiozi s prirodom i tehnologijom. Moda je uzbudljiva, izazovna i nadasve inspirativna; ne samo u oblačenju, nego i življenju.
Tekst: Alen Poropat, modni dizajner i predavač u modnim programima u školi Callegari – Rijeka
Fotografije: radovi polaznika škole Callegari, isječci iz nastavnih materijala predavača Alena Poropata