TALIJANSKA ŠKOLA MODE I DIZAJNA

Već dugi niz godina škola Callegari ima odličnu suradnju s timovima koji su vrhunski profesionalci u projektiranju, dizajniranju, izvedbi, produkt dizajnu, grafičkom dizajnu, brendiranju ili opremanju stambenih i poslovnih prostora; kako s poznatim i renomiranim tvrtkama, tako i s mladim timovima i pojedincima.Veselimo se njihovim stručnim predavanjima, prezentacijama ili demonstracijama jer primjeri i iskustva iz prakse imaju niz prednosti; najbolja su nastavna metoda za brže postizanje ishoda učenjaza pojedine nastavne cjeline, uz direktno stvaranje kontakata za buduće poslovne suradnje.

Ovoga puta nam je predavanje, na temu LOGO DIZAJN – PRIMJERI IZ PRAKSE, pripremila Ivana Vučić, naša poznata i priznata produkt dizajnerica, suosnivačica nagrađivanog studija Hamper koji se bavi oblikovanjem vizualnih komunikacija.

U svojoj kolekciji, ona i dizajner Tom Jura Kaćunić imaju brojne nagrade, kao što su RedDot Design Award, Cresta Award, German Design Award, LIA, AICA, ED Award, itd.Široj je publici poznata kao dizajnerica najljepše knjige, najljepše marke, najcool kalendara te likovno vodstvo i dizajn prve knjige o moljcima (noćnim leptirima) objavljene u Hrvatskoj.

 „Bitan je način razmišljanja, a ne to za koje medije radite, digitalne ili klasične. Na nagrade gledam kao na naljepnice dodane vrijednosti i kvalitete.“

Dizajneri interijera, arhitekti i produkt dizajneri često suradnički i timski rade, osobito na većim projektima. Zato je važno međusobno razumijevanje metodologije dizajna jer jedino tako će nastati kreativna, funkcionalna i estetska rješenja kojima će se u potpusnosti ispuniti ciljevi dizajna.

Naša je gošća u svom predavanju istaknula važnost brendiranja; bez obzira radi li se o tvrtki, uslugama ili proizvodima, brend je snažni identitet koji jasno i snažno komunicira funkcionalne i emocionalne vrijednosti.​

Kod nas, još uvijek, nedostaje know-how o korištenju alata dizajna.  Poimanje dizajna se zadnjih godina promijenilo nabolje, no, još uvijek je najbrojnije percipiranje dizajna na razini dizajna kao dekoracije. Zapadne zemlje, osobito skandinavske, već davno su prepoznale dizajn kao učinkovit alat za stvaranje dodane vrijednosti i pozitivnih ekonomskih učinaka (imidža i profita).

Ivana nam je predstavila nagrađivane primjere dizajna kao jednog segmenta unutar sustava u kojem se primjenjuju kategorije: promotivni, korporativni materijali, interijeri, signalizacija, internet stranica, proizvod, ambalaža, itd.

Zadatak dizajnera vizualnog identiteta je strateški koristiti komunikacijske alate koji će privući pažnju te u konačnici kreirati „priču“ i dati karakter proizvodu.

Ivana iza sebe ima širok raspon i opseg vlastitih i timskih, nagrađivanih, publiciranih i izlaganih primjera iz prakse – cjelovitih usluga u razvoju i koordinaciji kreativnog procesa, oblikovanja u tiskanim i digitalnim medijima te korporativnim i javnim prostorima različitih djelatnosti. Između radova koji su obuhvaćali oblikovanje vizualnih identiteta, publikacija, izložbi, ambalaže, signalizacije, brendinga i promotivnog dizajna te produkcije, Ivana nam je prezentirala i objasnila cijeli proces nastajanja kreativnih rješenja dvaju primjera iz vlastite prakse: prvi je primjer malog naručitelja – Dizajn vizualnog identiteta i brošure za keramički atelier OWL / Lidija Boševski te drugi primjer  – Oblikovanje novog znaka/logotipa za Javnu ustanovu  za upravljanje i zaštitu prirode Krapinsko – zagorske županije s prijedlogom vizualnog identiteta.

Naglasila je važnost planiranja počevši od dobrog postavljanja projektnog zadatka kojim dizajner ima smjernice te jasno određivanje cilja zadatka. U primjerima koje je predstavila cilj je jasnija komunikacija naručitelja  prema javnosti. Objasnila je kako doći do glavne poruke, izdvojiti ključne riječi, osmisliti novo ime, odrediti ton komunikacije, planirati komunikacijske alate, valorizirati i prezentirati  najbolja rješenja koja su jednostavna, uočljiva i jasno komuniciraju glavnu poruku.

Svojimpredavanjem Ivana nas je naučila kako se planskom uporabom komunikacijskih alata i kreativnom strategijom postiže najveći utjecaj na prodaju, profit i vrijednost kompanije.

Jednostavnost i jasnoća poruke predstavljaju temelj efikasne komunikacije.“

Zahvaljujemo se Ivani Vučić na zanimljivom i inspirativnom predavanju koje je kreativni poticaj polaznicima škole Callegari za buduće stvaranje različitih vizualnih interpretacija!

Tekst: Nevenka Kršilović, dipl.ing.arh.

Fotografije: Hamperhttps://hamper.hr/ i Callegari foto-arhiva

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *