ILUSTRACIJA kao dio VIZUALNOG IDENTITETA PROSTORA

Ilustracija može biti još jedan način unošenja karaktera u prostor


Prilikom spominjanja riječi ilustracija, većina će vjerojatno pomisliti na slikovnice. Istina je da se termin ilustracija gotovo uvijek odnosi na sliku koja dolazi uz neki tekst. Njezina je uloga dodatno pojasniti sadržaj teksta, stoga je ona način vizualnog prenošenja informacije. Povijesno gledajući, ilustracija je prisutna još od vremena antičke Grčke kada je korištena u svrhu pojašnjavanja tekstova iz medicine, u srednjem je vijeku njezina važnost bila ravnopravna onoj teksta, tijekom romantizma se emancipirala kao žanr razvojem novina, da bi konačno doživjela veliki pad pojavom fotografije i općim razvojem tehnologije 20. stoljeća.


Međutim, ilustracija se transformirala i našla svoje mjesto u gotovo svim aspektima vizualne potrebe suvremenog čovjeka. Zahvaljujući svojoj transformaciji ulaskom u digitalnu sferu, ilustracija je i dalje aktualna kao dio grafičkog dizajna. A to znači da ilustraciju danas nalazimo kao samostalno umjetničko djelo, kao dio grafičkog dizajna vizualnog identiteta svih vrsta i namjena, kao funkcionalnu vizualnu informaciju (piktogrami), i naposljetku, kao dodatno objašnjenje teksta u knjigama. (Vezano uz dječju literaturu, ilustracija i tekst su gotovo ravnopravni, posebno ako se radi o slikovnicama namijenjenima djeci mlađe dobi.)


U dizajnu interijera, ilustracija može poslužiti kao dekoracija. I više od toga, odabir vrste ilustracije kojom želimo oplemeniti prostor otkrit će nešto i o nama. Raspon oblika u kojima se ilustracija može pronaći za dekoriranje prostora gotovo je beskonačan, a možemo je naći kao samostalno djelo ili kao aplikaciju na velikom broju predmeta, od onih upotrebnih poput posuđa ili namještaja do sasvim ukrasnih. Ilustracije mogu dodatno definirati već odabrani stil uređenja interijera, oplemeniti stilski diskretnije definiran prostor i dati mu živahnost, ali i dati karakter i identitet.


U slučaju ilustracije kao dekorativnog elementa, i pozivajući se na osnovnu definiciju ilustracije, a to je ona koja kaže kako je ilustracija slika koja uvijek dolazi uz tekst, postoje i ukrasne ilustracije praćene manjom ili većom količinom teksta. Obično se radi o posterima ili vrlo vidljivim aplikacijama na ukrasnim predmetima. Takva kombinacija može biti motivacijska, humoristična, ili može otkrivati naše interese i ukus. Možemo je uvjetno nazvati statement. Takav tip ilustracije često nalazimo u uredima ili u javnim prostorima, a namjera je poticati bolju radnu atmosferu ili učiniti prostor ugodnijim za korisnike, kao i predstaviti svoju organizaciju na najbolji mogući način.


Pri odabiru ilustracije za dom, ured ili javni prostor, najbolje je držati se načela jednostavnosti. U moru ponude teško je odabrati ograničenu količinu koja bi krasila neki prostor, pa je dobro prvo razmisliti što bi ova vrsta dekoracije trebala predstavljati. Isto tako, potrebno je uzeti u obzir postojeće stanje prostora i težiti nadovezivanju u smislu stila, teme ili nekog drugog dominantnog parametra.


Još jedna stvar o kojoj je korisno razmisliti u odabiru je količina. Postoje prostori koji jako dobro funkcioniraju u svojoj „pretrpanosti”, ali to nije uvijek najbolje rješenje. Odabrati nekoliko komada koji će poslužiti kao naglasak, umjesto da se taj naglasak izgubi u mnoštvu, često će biti dobar način za oplemeniti prostor. Dobra mjera je i u ovom slučaju koristan savjet.


Tvrtke i ugostiteljski objekti mogu iskoristiti ilustraciju kao dio izgradnje identiteta svojeg branda. Jedan jako dobar hrvatski primjer toga, koji još dodatno i njeguje lokalnu baštinu kroz crtež, svakako je rovinjski hotel Lone. Uz piktograme vrlo zanimljivog izgleda koji informiraju goste gdje se što nalazi u hotelu, poznata agencija Bruketa&Žinić (sada Bruketa&Žinić&Grey) pobrinula se i za vizualnu prepoznatljivost hotelske ponude kroz niz ilustracija s istarskim motivima, koje su aplicirane na sav papirnati materijal hotela (jelovnici, programi ponude, kartice „Do Not Disturb” itd.).


I na kraju, treba reći kako pravila nema, a odabir ovisi o tome što će nama biti cilj i želja postići. Naposljetku, promišljanje prostora kroz odabir dekorativnih predmeta uvijek bi trebalo predstavljati zabavu i ugodu, a konačni ishod trebao bi biti prostor koji će u nama izazvati ugodu i dobar osjećaj, bilo da se radi o mjestu gdje radimo i gdje provodimo veliki dio dana ili o našem vlastitom domu, gdje se želimo opustiti i odmoriti.

Tekst: Lidija Zoldoš, mag. ilustracije i prof. engleskog i ruskog jezika


Fotografije:

https://unsplash.com/photos/NU9eDEdL2xY

https://www.wayfair.com/sca/ideas-and-advice/guides/10-trendy-wall-decor-ideas-T5737
https://bruketa-zinic.com/hr/2011/09/28/vizualni-identitet-hotela-lone/

Share This Post

Post Navigation

TERENSKA nastava riječkih interijerista: Lightwave & Stanca & Caparol
Previous

TERENSKA nastava riječkih interijerista: Lightwave & Stanca & Caparol

Leave review
Polaznicima programa Stilist uređenja unutarnjih p...
Više...
20 GODINA MODNOG BRAND-a ARILEO
Next

20 GODINA MODNOG BRAND-a ARILEO

Leave review
ARILEO – modni brand iza kojeg se krije modni dvoj...
Više...

Blog kategorije

Recent Posts

Obilježavanje 30 godina škole Callegari - prvih deset godina (1994.-2004.)

Obilježavanje 30 godina škole Callegari - prvih deset godina (1994.-2004.)

Leave review
Talijanska škola mode i dizajna Callegari potekla je od međunarodno poznate...
Više...
Dodjela diploma polaznicima programa za dizajn interijera

Dodjela diploma polaznicima programa za dizajn interijera

Leave review
U školi Callegari u Zagrebu stasala je nova generacija dizajnera interijera...
Više...
Elsie de Wolfe – jedna od prvih profesionalnih dizajnerica interijera

Elsie de Wolfe – jedna od prvih profesionalnih dizajnerica interijera

Leave review
Oduvijek je čovjek ukrašavao i uređivao prostor u kojem živi. Stoga se konc...
Više...
Mala škola šminkanja – suradnja agencije CROSTARS i škole Callegari

Mala škola šminkanja – suradnja agencije CROSTARS i škole Callegari

Leave review
Škola Callegari ugostila je djevojke iz agencije CROSTARS model & talent cl...
Više...

Post Tags

Follow us

TERENSKA nastava riječkih interijerista: Lightwave & Stanca & Caparol
Previous

TERENSKA nastava riječkih interijerista: Lightwave & Stanca & Caparol

Leave review
Polaznicima programa Stilist uređenja unutarnjih p...
Više...
20 GODINA MODNOG BRAND-a ARILEO
Next

20 GODINA MODNOG BRAND-a ARILEO

Leave review
ARILEO – modni brand iza kojeg se krije modni dvoj...
Više...