Terenska nastava: ERA - CONCEPT STORE

Polaznici 2. godine DIZAJNA INTERIJERA, zajedno sa svojom mentoricom Nevenkom Kršilović, d.i.a., posjetili su ERA concept store u Westgate-u. U gostima kod ERA-e, domaćeg renomiranog brand-a, čiji namještaj na najbolji mogući način objedinjava vrhunski dizajn i tradiciju proizvodnje, kroz prezentaciju arhitektice Tatjane Kos, naši su se dizajneri interijera upoznali općenito s ekološkim dizajnom namještaja te specifično s proizvodnjom, izlaganjem i prodajom u ERA concept store-u koji se realiziraju u suradnji sa svjetski poznatim i nagrađivanim dizajnerima, i stranima i domaćima.


ERA-ina arhitektica Tatjana Kos polaznicima je približila koncept ekološkog dizajna namještaja, ekološke proizvodnje te ekološke - završne obrade namještaja upotrebom prirodnih materijala, spojeva i zaštitnih sredstava za premazivanje namještaja, umjesto ekološki štetnih umjetnih spojeva poput formaldehida koji se koriste u industrijskim ljepilima u proizvodnji namještaja. Polaznike je upoznala s najčešćim vrstama drveta koje se koriste u izradi namještaja te osnovnim razlikama između vrsta drva u godovima, boji, tvrdoći, čvrstoći, lakoći obrade, ručnom finalnom završavanju, teksturi i sl.  Pritom, ERA-in izloženi namještaj potvrđuje veliku popularnost punog drva hrastovine i orahovine. Slijede bukva, jasen, kruška i druge autohtone vrste drva.


Izlažući misiju, viziju i strategiju ERA concept store-a u proizvodnji i prodaji namještaja nastalog na ekološki prihvatljiv način, gđa. Kos je naglasila kako treba ustrajati i biti uporan u primjeni ekoloških principa dizajna te kako ekološka proizvodnja namještaja uključuje plansku sječu šuma, završnu obradu i zaštitu namještaja od punog drva primjenom prirodnih ulja i premaza koji nose oznaku ekoloških proizvoda, kao i ponovnu upotrebu i obnovu proizvoda od punog drva - dodavanjem drugačijeg "štiha" i izgleda, tona i teksture, nasuprot jeftinom namještaju koji se brzo troši,  odbacuje i postaje otpad. Koncept koji slijedi ERA nije česta pojava u Hrvatskoj, ali je za očekivati  da će u budućnosti doći do povećanja potražnje za ekološkim namještajem.


Na primjerima izloženog namještaja, gđa. Kos je polaznicima prezentirala "detalje koji čine dizajn" - spojeve i obrade te zaista prekrasne primjere namještaja koji su nastali kao rezultat uspješne suradnje s poznatim i nagrađivanim domaćim dizajnerima - Mariom DobrečevićemVedranom Škalić & Ivicom MamićMašom Vukmanović, Jakovom Šrajerom, Jelenom Lukač KirsKristinom Lugonja i Filipom Havranekom te planetarno poznatim  dizajnerima Karim Rashid Simone Micheli. ERA se ujedno ponosi licencom za proizvodnju i prodaju dizajnerskog namještaja kojeg je osmislio Bernardo Bernardi (1921.-1985.) - arhitekt, dizajner i utemeljitelj dizajnerske profesije u  Hrvatskoj. 


Riječ je o namještaju po mjeri čovjeka za razne namjene - od sjedenja, odlaganja, odmaranja, objedovanja, aktivnog odmora, itd., koji odiše suvremenim dizajnom te istovremeno sadrži utjecaj i simboliku domaćeg,  autohtonog naslijeđa, kako u dizajnu tako i u materijalima, detaljima, spojevima, tehnologiji, tonovima. Zanimljivo je bilo usporediti poznatu fotelju pod nazivom Simona autora Bernarda Bernardija i suvremeni dizajn - fotelju pod nazivom Bevel autora Mirka Miličića, mladog dizajnera kojem je Bernardijev dizajn bio inspiracija. Fotelje su izložene jedna do druge: Bernardijeva je izrađena od bukve i znatno skuplja, dok je ova druga jeftinija, a izrađena od kvalitetnijeg i skupljeg masiva oraha. Obje  pristaju u svaki moderni i suvremeni prostor. Razlika u cijeni je zbog certifikacije originalnog dizajnersko namještaja koji se na isti način plaća svuda u svijetu. Osobit dojam na posjetitelje ostavljaju i visoke podne drvene svjetiljke i njihovi drveni poufovi te prekrasna fotelja Gemma - dizajn Vlatka Leskovar.


Sumirajući naučeno na ovoj terenskoj nastavi, Ivona Ivić, mag. inž. građ. - jedna od polaznica, kaže: "ERA-ina arhitektica Tatjana Kos približila nam je produkt dizajnersku profesiju i težinu zadataka pred kojima se nalaze kreativci-dizajneri. Saznali smo da su dva najvažnija pitanja koja postavlja dizajner „zašto“ i „kako“ odgovarajući na funkcionalno - ergonomsko - ekonomske zahtjeve dizajnerskih rješenja, unoseći pritom u oblikovanje proizvoda ushićenje, radost i originalnost vlastitih dizajnerskih odgovora. Primjer fotelje Gemma odličan  je pokazatelj – dizajnerica Vlatka Leskovar je upitala „zašto ne sjediti u neobičnom naslonjaču“ i „kako postići da bude malo vintage“. Gemma - naslonjač, fotelja ili nekome nešto treće, pravi je primjer kako se komad namještaja može kamuflirati, transformirati i postati inkluzivan. Posebno smo se upoznali  s ekološkim aspektom dizajna namještaja - prednostima izrade namještaja od punog drva u očuvanju šuma, prirode i ljudskog zdravlja. Također smo naučili razlikovati više vrsta drveta, osobito najpopularnije i najzastupljenije u ERA-inom asortimanu.  Ta će nam znanja sigurno koristiti u budućnosti kod opremanja interijera."


Polaznice programa usavršavanja za DIZAJNERA/ICU INTERIJERA - sudionice terenske nastave: Renata Fiket SporišJosipa Grgić, Ivona Ivić, Anita Knezović, Andrea Knapić, Renata Kocijan i Sara Mak


Fotografije: privatna arhiva polaznica​


Share This Post

Post Navigation

Blog kategorije

Recent Posts

Ususret HALLOWEEN-u!

Ususret HALLOWEEN-u!

Leave review
Stiže nam Halloween!!! Svetkovina je nastala na temelju poganskih običaja j...
Više...
OD INSPIRACIJE DO MODNE KOLEKCIJE

OD INSPIRACIJE DO MODNE KOLEKCIJE

Leave review
Idejna inspiracija utjelovljuje kompoziciju kreativnog stvaranja kolekcije....
Više...
KAKO REALIZIRATI VLASTITU MODNU KREACIJU? Od skice do odjevnog predmeta

KAKO REALIZIRATI VLASTITU MODNU KREACIJU? Od skice do odjevnog predmeta

Leave review
Bez obzira jeste li modni dizajner ili jednostavno vidite lijep materijal p...
Više...
„NAŠMINKANO“ LJETO SPLITSKIH VIZAŽISTA

„NAŠMINKANO“ LJETO SPLITSKIH VIZAŽISTA

Leave review
S obzirom da smo naviknuli da naši Vizažisti ljetne praznike provode radno,...
Više...

Post Tags

Follow us