TALIJANSKA ŠKOLA MODE I DIZAJNA

Modno snimanje u zagrebačkom Muzeju iluzija

Iz učionice

U maštovitom i nesvakidašnjem ambijentu Muzeja iluzija u zagrebačkoj Ilici upustili smo se u modno snimanje kako bi naši polaznici usavršavanja za Stilista – Modnog kreatora iz prve ruke doživjeli proces nastanka modnog editorijala i ovladali svojom ulogom u interdisciplinarnom timu koji usklađenim djelovanjem realizira ovaj zanimljiv i u današnjem modnom svijetu imperativan posao. U ovoj objavi donosimo dojmove aktera našeg modnog snimanja, profesionalaca iz različitih modnih disciplina – modnog dizajna, vizažizma, stilizma kose, modne fotografije, modelinga  i, dakako, rezultate našeg snimanja.

Za modno snimanje odabrana je kreacija Miljane Miljanović, naše polaznice usavršavanja za Stilista – Modnog kreatora, predstavljena na proljetnom, 2. izdanju Zagreb Fashion Destination-aKreaciju je nosila Marta Hrgović, model i ujedno naša polaznica osposobljavanja za vizažista koja se ljubazno odazvala pozivu škole i ovom projektu posvetila svoje vrijeme, lice i profesionalno iskustvo.

O svojoj modnoj inspiraciji kreatorica Miljana kaže: 

Tema Pop art-a inicirana je iz Callegarijeve škole u Splitu, a ostalo je mašta svakog od polaznika. Moja modna priča krenula je od potrage za materijalima. Za osnovni materijal odabrala sam print sa stripovima, međutim, kako je tekstura materijala bila prilično čvrsta, bio je to pravi izazov. Nacrtala sam 16 kreacija, pomiješala razne stilove, kombinirala različite materijale i dezene te na kraju, zajedno s mentoricom, odabrala tri koje će se izraditi za nastup na ZFD-u. Neumorno crtajući i pritom uživajući, isprva se gubeći u mnoštvu slika koje mi se vrte u glavi da bih potom na papir prenosila sve maštovitije kreacije, krenula sam od ulične mode i, vođena maštom, dospjela do visoke mode.” 

A evo kako je naša modna dizajnerica doživjela modno snimanje: 
“Muzej iluzija bio je moja prva želja za lokaciju snimanja. Na kraju je to bilo divno iskustvo kojem prethodi dosta rada. Trebalo je izabrati što je najbolje odjenuti iz kolekcije, osmisliti modne dodatke, frizuru, make-up, priču snimanja… Trebalo je dosta istraživati i biti spreman za kompromise, a ujedno paziti da sva ta silna želja i mašta ne ode u karikaturu. U svakom slučaju mislim da je bilo uspješno te da je super junakinja iz moje priče dobila neku novu dimenziju jer se našla i odlično snašla u nesvakidašnjem okruženju iluzija.”

Za potrebe modnog snimanja make up je osmislila i realizirala Tena Bašić, make up artistica i Callegarijeva predavačica u programu usavršavanja za Make up artista, odnosno specijalizaciji za make up na modnim revijama  i editorijalima visoke mode.

O realiziranom make up-u make up artistica Tena kaže:

“U dogovoru s cijelim timom, a najvažnije s kreatoricom, odlučili smo se za prozračan i svjež ten, crni tuš i crvene usne. Prilično klasičan, pinup make up koji lijepo pristaje modelu i uklapa se u kreaciju, ne odvlačeći previše pažnje s nje. Crvene usne uvijek su simbol jake žene i klasične ženstvenosti, što se savršeno uklopilo u cijelu priču i sam kolorit kreacije.”

Kao sponzor frizure, kosu je stilizirao frizerski studio Marcella, vlasnice

Jadranke Pezovodeći se inspiracijom “laganih valova sa zalizanim gornjim dijelom kod lica radi isticanja ljepote lica te samopouzdanja modela i kreacije”.

O radu tijekom snimanja i sveukupno o projektu frizerski tim Marcella kaže: 

“Komunikacija i suradnja s modelom i ostalim članovima tima bila je izvrsna jer su svi međusobno uvažavali mišljenja stručnjaka iz različitih područja te se jedino na taj način može doći do izvrsno ispunjenog zadatka. Sama ideja ovakve školske aktivnosti je zanimljiva i korisna jer svi mogu iz prve ruke vidjeti kako nastaje modni editorijal i što se sve tamo točno odvija. Lokacija je bila točno pogođena za ovakav tip kreacije i modnog editorijala.” 

Callegarijevo modno snimanje u Muzeju iluzija fotografirao je Denis Butorac, student diplomskog studija fotografije pri Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu.

O svojoj ulozi u procesu modnog snimanja fotograf Denis kaže:

“Moj zadatak bio je fotografiranje kompletnog procesa koji uključuje sve odrađeno u Callegarijevoj učionici prije samog snimanja (šminkanje, frizura, stiliziranje), a zatim i snimanje u Muzeju iluzija. Važna stavka modnog snimanja je upravo lokacija, a mislim da se muzej odlično uklopio u priču koju smo htjeli ispričati, što idejno, što koloristički. S obzirom da odjećom dominira crvena boja i print stripa, muzej je poslužio kao zanimljiva kulisa svijetlo plavom bojom i uzorkom kao kontrastom odjeći. Snimanje je bilo opušteno, pozitivno i profesionalno. Svaki član tima napravio je svoj dio posla i bio prisutan tijekom snimanja te korigirao eventualne nedostatke, što je po meni iznimno važno.”

Callegarijev projekt modnog snimanja u Muzeju iluzija pokazao se kao još jedan sjajan poligon u nizu naših školskih aktivnosti “na terenu”pomoću kojeg naši polaznici stječu dragocjena profesionalna iskustva u stvarnom radnom okruženju i pri realiziranju stvarnih poslovnih projekata.

Callegarijeva predavačica modnog stilizma Katija Šimundić, mag. tekstilne tehnologije, mentorirala je dizajniranje Miljanine pop art kolekcije i koordinirala Callegarijev projekt modnog snimanja, ovako sažimajući cjelokupni proces editorijal stylinga s kojim smo željeli upoznati naše polaznike modnih programa:

Editorijal styling je bez sumnje najuzbudljivija grana modnog stilizma. Svaki modni stilist mora posjedovati viziju i način na koji je želi ispričati. Stilistički posao na snimanjima modnih editorijala nije samo razvrstavanje i stiliziranje modnih predmeta, vać je modni stilist uključen u razvoj ukupnog koncepta modnog snimanja. On osmišljava priču, sadržaj te informira cijeli kreativni tim, dajući im smjernice cijelokupnog modnog snimanja: od make upa, kose, do nerijetko potrage za savršenom lokacijom. Ukoliko postoji dobro razumijevanje između modnog stilista i ostatka kreativnog tima – fotografa, vizažista, frizera – rezultat će biti odličan spoj modnog izričaja koji je najvidljiviji upravo u modnim editorijalima.”

Zahvaljujemo se svim akterima našeg modnog editorijala na njihovom doprinosu, kao i Muzeju iluzija na svim pogodnostima i podršci koje su nam pružili!

A sada  zavirite u galeriju fotografija i pogledajte rezultate našeg projekta…