Anica Ozdanovac je modna kreatorica i krojačica iza koje je dugogodišnje iskustvo kreiranja i šivanja odjevnih predmeta, a koja je 2015. pokrenula brand Ania. Ona je i bivša polaznica programa Modelist visoke mode u školi Callegari. Naš nedavni susret s Anicom potaknuo nas je napisati njezinu priču o šivanju, obrazovanju, kreiranju i uspjehu.
Iako je po formalnom obrazovanju ekonomske struke, obiteljska tradicija i osobna ljubav prema odjeći, modi, projektiranju i izradi odjevnih predmeta već su je na početku radnog vijeka odvele u jednu tvornicu za mušku modu gdje je radila u pogonu za izradu muških sakoa kao krojačica na poslovima izrade džepova i kragni. Kako je po prirodi radoznala i marljiva, Anica je od svojih kolegica tražila da joj pokažu druge faze izrade i na taj način je naučila mnogo o šivanju. Međutim, tek kada je u Varteksu počela raditi na korekcijama odjeće i kao zamjenik krojača po mjeri susrela je vrhunske majstore krojače i kolege koji su bili spremni prenositi svoje znanje i tajne zanata, a sve to u okolnostima vrhunske kvalitete izvedbe iz visokokvalitetnih materijala.
Ponukana velikom željom steći nova znanja, Anica je upisala program Modelist visoke mode u školi Callegari, a to se pokazalo izuzetno korisnim i inspirativnim u budućnosti. Anica je pohađala program 2009. godine i prema njezinim riječima, nije preskočila niti jedno predavanja, niti jednu zadaću i beskrajno se radovala svakom satu provedenom u školi. O svojem obrazovanju rekla je sljedeće: „Zahvalna sam za znanje koje sam stekla i koje sam zatim mogla primijeniti u svojem radu, što je omogućilo jednu višu, profesionalniju razinu. Posebno sam zahvalna predavačici Biljani koja nas je, prije svega, naučila uočavati složenije komponente modela i koristiti pristupe pomoću kojih su projekcije skica postajale savršene. Takvi su alati doista neprocjenjivi i neopisivo inspirativni u praksi.“
O pokretanju vlastite linije kreacija, ispričala nam je sljedeće: „Brand Ania koji sam oformila 2015. godine doveo je to neprocjenjivo vrijednih suradnji s privatnim osobama, zborovima, kazalištima i umjetnicima. Izdvojila bih kostimografiju na neponovljivim predstavama „Civilizacija smeća“ i „Hyster“ autorice i plesne umjetnice Katarine Đurđević, kao i izradu kostima za čuvenu Školu suvremenog plesa Ane Maletić koja traje već niz godina. Pravi je izazov raditi kostime za plesače, jer kostim uvijek mora pratiti temu, a u isto vrijeme biti u skladu s pokretima plesača. Nakon prve probe i osmišljavam kostime u kratkom roku, a sve se na kraju stopi u jednu savršenu misao, izvedbu i sliku.“
Još jedna izuzetna suradnja je ona s brandom Les Émaux iza kojeg stoje Nino Sablić i Kristijan Žakić, mladi hrvatski dizajneri s kojima je napravila bezbroj kreacija, od kojih su najbolje pronašle svoj put do fotografa i modnih pista, te naposljetku do svojih vlasnika. O ovoj suradnji, Anica nam je ispričala sljedeće: „Nino Sablić i Kristijan Žakić su jedan poseban duo koji me priključio u svoj tim. Suradnja s njima je posebno putovanje u kojem smo radili do iznemoglosti, isprobavali sve moguće i nemoguće – od konstrukcije do manipulacije tkanina. Izvanredno složni i fokusirani, što je naposljetku i rezultiralo posebnim kreacijama. Ne mogu izdvojiti što sam precizno ja kreirala, jer u radu ponekad neki detalj preusmjerite s početne točke, ostali dio ekipe to prihvati i na kraju ispadne kako smo svi troje podjednako sudjelovali. Svoje radno iskustvo i znanje prenosila sam u svakom trenutku tim mladim dečkima pa su rezultati jednostavno morali biti tako iznimni. Započeli bismo od skice, pa bismo skicu razdvojili na detalje i onda konstruirali sve dijelove iz baznog kroja nemogućom brzinom. Najčešće smo to radili Nino i ja, a znali smo napraviti takav kaos i nered da je bilo potrebno odvajati prilično vremena i za pospremanje. Odabrali bismo tkanine i dalje radili sve prema tehnološkom procesu predviđenim za taj određeni odjevni predmet. Postojala je jedna lakoća u cijelom procesu koja se ne događa često. Mi smo imali sreće i kada bismo završili jednu kreaciju, jedva smo čekali krenuti na realizaciju sljedeće ideje.“
Za kraj, zaključila je: „Suština svega je da volim ovaj posao, ali i da je potrebno mnogo želje, volje, strasti i rada, kao i poštovanje kakvo zaslužuje ova profesija da bi se moglo kvalitetno djelovati. Isto tako, potrebno je uživati u svakom segmentu stvaranja i jednostavno biti dobar prema drugima, a tada sve postane lako!“
Želimo Anici da i dalje radi prekrasne kreacije i uživa u tome! Galerija fotografija prikazuje dio njezinih radova.