TALIJANSKA ŠKOLA MODE I DIZAJNA

Nekadašnja Callegarijeva polaznica Jelena Bošnjak u Azerbajdžanu osvojila nagradu za najbolju haljinu Europe: obrazovanje na Callegariju pomoglo mi je da se odvažim i svoju modnu marku predstavim u inozemstvu

Alumni

Splitska dizajnerica Jelena Bošnjak ovog tjedna svoj brend JB, kojeg je nazvala po vlastitim inicijalima, predstavila je u glavnom gradu Azerbajdžana, Bakuu, i na svjetskom natjecanju iz područja mode i ljepote „World Beauty Congress“ osvojila nagradu za najbolje osmišljenu haljinu među dizajnerima s područja Europe. U intervjuu nam otkriva više o natjecanju, dojmovima i planovima za budućnost..
Iako ste još u Bakuu pa se dojmovi nisu ni slegli kako treba, ne možemo prvo ne pitati, kakav je osjećaj biti dizajnerica najljepše haljine u Europi?
Neopisiv. Prije svega, meni osobno, predstavljati Hrvatsku među 85 zemalja svijeta i k tome još osvojiti nagradu, velika čast i ostvarenje djetinjeg sna. Još uvijek ne mogu vjerovati da se to meni dogodilo. Još kao djevojčica maštala sam da svojim kreacijama predstavljam Hrvatsku, sada mi se san ostvario na čemu sam zahvalna svojim suradnicima bez kojih ništa ne bi uspjela realizirati onako kako sam zamislila.
Kako je uopće došlo do toga da baš vi predstavljate Hrvatsku u Azerbajdžanu?
Regionalni direktor izbora „World Beauty Congress“ Aleksandar Rajkov, još prije nekoliko mjeseci pozvao me da predstavljam Hrvatsku jer je smatrao da bih svojom osobnošću i kreacijama to odlično odradila. Poziv sam prihvatila bez sekunde premišljanja i odmah krenula raditi.
Koliko su trajale pripreme i kakvim kreacijama ste oduševili Baku? Koje materijale ste koristili prilikom izrade te nose li haljine vaš prepoznatljiv, ženstven potpis ili ste za ovu priliku ipak napravili nekakav odmak?
Ako uključim osmišljavanje haljina, nabavku materijala, izradu, styling i ostale segmente, pripreme su sveukupno trajale oko dva mjeseca. Nisam imala tremu jer sam znala da iza sebe imam dobre suradnike, stručnjake u svom poslu, kojima u potpunosti vjerujem. U Azerbajdžan sam stigla s pet haljina, a jedna od njih, s kojom sam i osvojila nagradu, inspirirana je Hrvatskom, čime je moja sreća još veća. Nisam radila nikakve drastične stilske pomake jer zato nisam ni imala vremena. Haljine su upravo onakve kakve sam željela. Ženstvene i nosive, a opet ekstravagantne i kao takve upečatljive. Nisam htjela da to budu haljine koje će poslije dva dana svi zaboraviti jer dizajnom podsjećaju na tisuću drugih. I publika, i organizatori i mediji. Svi. Htjela sam ostaviti dojam i vjerujem da sam uspjela.
Spomenuli ste da je haljina koja Vam je donijela nagradu inspirirana Hrvatskom. Recite nam nešto više o tome…
Ta haljina simbolizira hrvatsku tradiciju. Izrađena je od poliestera u i tonovima bijele i srebrno sive savršeno dočarava naš kamen, krš… sve ono po čemu je Dalmacija poznata. Namjerno sam ubacila pravi bršljan, ne repliku ili imitaciju od tkanine, nego upravo pravi bršljan kako bi publika bolje shvatila odakle dolazim, gdje je ta Hrvatska. I upravo bršljan su svi dolazili razgledavati u backstage. S druge strane puno je ručnog rada uloženo u gornji dio haljine na koji su aplicirane ruže jer ne mogu ja bez ekstravagancije…(smijeh). Te ručno izrađene ruže simboliziraju ljepotu naše zemlje, koju osobno doživljavam kao najljepšu i najmirisniju ružu u ovom nemilosrdnom i sve zagađenijem svijetu.
Koliko Vam je obrazovanje pomoglo u dosadašnjoj karijeri? Što mislite što jedan dizajner treba imati kako bi uspio u modnom svijetu?
Realno, recepta za uspjeh nema jer svatko je krojač svoje sreće i sudbine. Uvijek kažem… važno je probijati se, biti snalažljiv. Ja osobno sam puno toga naučila upravo na Callegariju, i upravo iz osobnih iskustava predavača koji su mi stalno govorili: prezentiraj se, odvaži se, prodaj, budi kreativna. Kroz gotovo sva predavanja na odjelu modnog stilista odjeće s marketingom provlačile su se te četiri važne stavke. Da su važne shvatila sam tek kasnije kad sam samostalno počela raditi. Važne su jer jedna bez druge ne funkcioniraju. Ja sam ponekad možda previše ekstravagantna, voljela bih raditi više „za svoju dušu“, ali s vremenom sam shvatila da je moda biznis u kojem treba znati opstati.
Jeste li uspjeli razgledati Baku ili sklopiti neke nove poslovne suradnje?
Mogu se pohvaliti da sam postala event direktorica „World Beauty Congressa“ na području regije i čim se vratim u Split čekaju me nove obaveze ali i narudžbe u mojem ateljeu u Splitu, tako da vremena za odmor baš i nemam. Razgledavati grad nismo stigli jer ovdje je od prvog dana sve tempirano. Dogovori s modelima, organizatorima, probe haljina, konferencija za medije. Sve je dogovoreno u minutu, dan brzo prođe. Ali ono što sam uspjela vidjeti u prolazu oduševilo me i nekako osjećam da bi Baku mogao biti dobro tržište za moj brend.
Kakvi su Vam planovi za budućnost? Vidite li JB brend više na inozemnom ili domaćem tržištu?
Moja baza uvijek je bila i ostat će Hrvatska. Da, voljela bi se razvijati u inozemstvu i predstavljati na događanjima poput ovog ali istovremeno želim i razvijati karijeru u Hrvatskoj. Željela bi putem svog brenda promovirati Hrvatsku u svijetu i ako to barem djelomično uspijem ostvariti bit ću presretna. Također želim i mladim dizajnerima u Hrvatskoj pokazati kako se sve može ako si dovoljno odvažan i imaš ideju. Pa evo, i među 85 zemalja, doći iz male Hrvatske i osvojiti nagradu.
tekst: Marijana Skender
fotografije: arhiva polaznice