TALIJANSKA ŠKOLA MODE I DIZAJNA

Double PASS – nova modna kampanja naše alumne SUZANE VULJAN

Alumni

Uspješna modna dizajnerica, naša alumna modnog stilizma, Suzana Vuljan, svojom nedavnom modnom kampanjom Double PASS iznova dokazuje živost i potencijal hrvatskog modnog dizajna. Iako je cijeli svijet nakratko stao i sve otežano radi, nju to nije omelo da kreira i stvara neke nove modne priče koje “žive” ne samo u gradu pod Marjanom, nego i van granica lijepe naše. O čemu se radi Suzana će nam ovom prilikom najbolje sama ispričati…

Suzana, za početak, možeš li nam ukratko predstaviti svoj rad od školovanja do danas; svoj napredak, uspjeh, kao i poneku prepreku na koju si nailazila svih ovih godina? 

“Sve je krenulo davno kada sam upisala tečaj krojenja i šivanja u tete Đurđe, no to nije bilo dovoljno za sve ono što sam ja zamislila pa sam krenula dalje u školovanje. Škola Callegari mi je pomogla da usavršim svoje crtačke sposobnosti i izložim svoje prve kreacije na revijama.

Napredak se postiže vlastitim razvijanjem sebe kroz muziku, sport, knjige, izložbe, putovanja, koncerte, i to je način za jačanje vlastite kreativnosti. 

Prepreke su uvijek tu, ništa ne dolazi lako. Uvijek je ulog velik i prihvaćaš rizik jer nikada ne možeš znati kakve će biti reakcije na ono što nudiš publici. Ponekad realizacija proizvoda ne ispadne kako zamislimo ili se komunikacija s prodajnim mjestima ne odvije u smjeru u kojem želimo… Puno je uspona i padova, ali ništa što se dogodi nije uzalud jer to je jedini način za napredak. 

Kada sve zbrojim i oduzmem moja definicija uspjeha je živjeti kreativno!

Nova kolekcija je tu; opiši nam kako je krenula ova još jedna tvoja modna priča?

“Novi projekt nastao je iz ideje da se vratim starim korijenima – grafici i spojim je s modnim dizajnom. Ideja je bila razviti unisex street style brend. Ljubitelj sam minimalizma i takav pristup dizajnu sam zadržala od samih početaka. Minimalizam za mene može biti glasniji od šarenila u kombinaciji s dobrim krojevima. Kolekcija trenutno u ponudi ima majice dugih rukava u tri boje gdje sam se poigrala s geometrijom i bojama, mreža jaknu koja je izrađena od mreže koju možemo vidjeti na košarkaškim dresovima, a ostatak kolekcije su print majice. U ilustracijama sam također zadržala minimalizam, trenutno u ponudi imam nekoliko različitih printeva. Kako će se priča razvijati dalje još ne znam, zasad mogu reći da s vremenom planiram uvesti još neke odjevne predmete.”

Koliko dugo si radila na kolekciji i kampanji?

“Od ideje do realizacije prošlo je osam mjeseci. Potrudit ću se detaljno opisati smjernice za osnivanje brenda za sve koji razmišljaju o tome. Prvo o čemu sam promišljala bio je sam naziv brenda, odlučila sam se za izraz iz sporta “Double Pass” jer sam cijelu priču htjela povezati sa sportom. Zatim sam s dizajnerom iskomunicirala dizajn loga za brend. Također sam upisala doškolovanje za rad u grafičkom programu Ilustrator i dalje se usavršavam na tom području. Otprilike mi je trebalo mjesec dana za dizajn majica i ilustracija. Bilo je bitno izabrati dobru tkaninu koja će odgovarati dizajnu kojeg sam osmislila. Preferiram prirodne tkanine te sam izabrala pamuk u kombinaciji s elastinom koji je stigao iz tvornice u Sloveniji. Uslijedilo je krojenje i šivanje majica. Izrada etiketa za brend mi je iznimno važna jer se radi o zadnjem ‘touch-u’ kako bi dizajn bio potpun; ovaj put sam se odlučila za kombinaciju crveno/bijelo. Print majice sam dogovorila s tiskarom u tehnici sito tisak, a pri odabiru majice za tisak koncentracija je bila na kroju i materijalu.

Kolekciju je fotografirao Alen Marić s modelima Anom Vrdoljak i Josipom Vuletićem. Tončica Baković se pobrinula za make up, a za frizuru je zaslužna Maja Brajević,vlasnica Cut Mat frizerskog salona. 

Ideja snimanja kampanje bila je odmaknuti se od klasičnih kampanja za odjeću. Htjeli smo na jedan neobičan način oživiti zgrade u kvartu Blatine s ciljem da osoba koja je ispred objektiva izgleda veće od zgrade ili u nekim slučajevima da zgrada ‘odskače’ od osobe. S fotografske tehničke strane svjesno su fotografijom rađene pogreške. Možda ovo nije najbolji način kako prikazati odjeću, ali je svakako jedna jako drugačija kampanja. Razbijati okvire i uvoditi nove stvari u bilo čemu je poanta, koliko god na prvu izgledalo krivo!” 

Izlaskom kampanje pristižu Ti pozitivni komentari i podrška; znači li to da si još jednom osluškivanjem tržišta ponudila nešto što ipak ne možemo kupiti u “običnim” dućanima? 

“Zadovoljna sam reakcijama, ali nažalost kampanja je izašla u trenutku kada je Covid – 19 stigao u grad pa je trenutno sve u stanju mirovanja. Izrada majica je danas dosta popularna, ali je, kao što sam ranije istakla, proces stvaranja od ideje do realizacije dug i temeljit. To su razlozi zbog kojih mislim da “manji” brendovi općenito nude kvalitetnije i idejno zanimljivije proizvode od masovnih lanaca.”

Sada, kada iza sebe imaš veliko iskustvo u modnim projektima i dizajniranju, možeš li nam reći da li se od dizajna u Hrvatskoj može živjeti? 

“Netko može, a netko ne. 🙂 Ja osobno, uz dizajn koji mi je i posao i hobi, uvijek imam i “second job”. “

Za kraj, što bi savjetovala budućim modnim dizajnerima?

“Mislim da svatko ima svoja iskustva. Bitno je stalno biti u potrazi za novim idejama, izlagati svoje proizvode na sajmovima i pronaći svoju publiku.”

Draga Suzana, uz čestitke na Tvojoj novoj kampanji, zahvaljujemo Ti na ovom nesebičnom dijeljenju iskustava i poticanju mladih dizajnera!  Veselimo se Tvojim novim projektima, a znamo da će ih kod Tebe biti i vrlo rado ćemo o njima opet pisati 🙂

“Hvala svima u školi Callegari na podršci svih ovih godina! #staysafe<3

Kampanju i radove možete pogledati i na:

Fb: ; Inst: ​​