S veseljem objavljujemo rezultate našeg Natječaja za originalni dizajn lokalno prepoznatljivog simbola grada Zagreba, Splita i Rijeke kojeg smo raspisali tijekom svibnja u sklopu aktualnog projekta „LOKALNO PREPOZNATLJIV SUVENIR PLOD RUKU KREATIVNIH ŽENA (26. 03. 2019. – 25. 08. 2020.) sufinanciranog bespovratnim sredstvima iz Europskog socijalnog fonda u iznosu od 892.947,72 kn.
Riječ je o projektu kojeg provodimo u okviru operativnog programa učinkoviti ljudski potencijali (2014.-2020.), odnosno lokalnih inicijativa za poticanje zapošljavanja (faza III) kojim ćemo osmisliti, proizvesti i promovirati dizajnerske modne kolekcije kao suvenire Zagreba, Splita i Rijeke te besplatno educirati nezaposlene žene za izradu odjevnih predmeta/modnih dodataka – suvenira i na taj im način pružiti novu priliku za uključivanje na tržište rada.
Cilj Natječaja za originalni dizajn lokalno prepoznatljivog simbola grada Zagreba, Splita i Rijeke bio je osmišljavanje inovativnog dizajna prepoznatljivih simbola gradova koje ćemo aplicirati na dizajnerske modne kolekcije – suvenire inspirirane lokalnim podnebljem, etno motivima, tradicijskim materijalima i tehnikama.
Dizajnerska rješenja prijavljena na Natječaj vrednovala je tročlana stručna komisija prema kriterijima lokalne prepoznatljivosti i jedinstvenosti; odražavanja s gradovima povezanih emocija i kulturnih odrednica – pričanja priče o gradovima; zastupljenosti kulturno – povijesnog, tradicijskog i suvremenog elementa; estetskoj vrijednosti; originalnosti izvedbe te pogodnosti za apliciranje na ženske odjevne predmete i modne dodatke.
U konkurenciji 11 originalnih dizajnerskih rješenja za prepoznatljiv simbol grada Zagreba, za najbolji simbol odabran je rad Sunce na špici autorice MARIJE LONČAR, mag. dizajna i umjetničke direktorice reklamne agencije Imago Ogilvy.
Sunce na špici inspirirano je skulturom Ivana Kožarića Prizemljeno sunce. O svojoj inspiraciji za prvonagrađeni simbol grada Zagreba autorica Marija Lončar kaže
Skulptura je već dugi niz godina dio javnog prostora grada, njegove društvene žile kucavice – zagrebačke špice. Na špici se sve novo saznaje, tu je žamor i vreva, hvataju se najnoviji modni trendovi. Na špicu se uvijek ide dotjeran (spreman), ako nisi zrihtan proći ćeš nekim obilaznim putem.nKraj skulpture Sunca se fotografiramo, oni malo zločestiji po njemu šaraju, oko njega trčkaraju djeca u igri… Kraj Sunca se prolazi često, nije tek jedna od skulptura koju namjenski dolazimo vidjeti tek toliko da ispunimo check box znamenitosti grada, ono kao da je i obilježeni centar urbanog gradskog života.
Skulptura pretočena u jednostavan grafički simbol kruga, primjenjiva je u različitim veličinama, na različitim materijalima. Jedino je važno zadržati zlatnu boju koja je dio njenog identiteta. Prizemljenost sunca naznačena je varijabilnim kutem uokolo kruga koji je zapravo vizualna asocijacija na komad zagrebačkog pločnika, tamniji pravokutni obrub kamenih ploča unutar kojeg je sunce pozicionirano. Cjelokupni simbol izgleda moderno, nije opterećen suvišnim detaljima, otvara prostor za integraciju u modne kolekcije na suvremen i nenametljiv način.
MARIJA LONČAR, autorica prvonagrađenog simbola grada Zagreba
U konkurenciji 9 originalnih dizajnerskih rješenja za prepoznatljiv simbol grada Splita, za najbolji simbol odabran je rad LUCIJE NIĆENO, mag. ind. dizajna i Callegarijeve predavačice dizajna interijera u zagrebačkoj školi.
Pobjednički dizajn za simbol grada Splita inspiriran je splitskim cvijetom s tradicijskog nakita.
O svojoj inspiraciji za prvonagrađeni simbol grada Splita autorica Lucija Nićeno kaže
Venecija je bila velika inspiracija za izradu nakita nekoć u Splitu. Kao dva najpoznatija tradicionalna motiva ističu se splitski prsten i košarice. Splitski prsten iz 18. stoljeća poslužio je kao inspiracija za seriju nakita s tzv. splitskim cvijetom, a radi se o stiliziranom cvijetu od metalne čipke s najčešće metalnim ili bisernim ukrasima, dok splitske košarice imaju stilizirani oblik košare koji se ukrašava biserima i koraljima, a pratili su ih nerijetko i motivi iz prirode.
U konkurenciji 5 originalnih dizajnerskih rješenja za prepoznatljiv simbol grada Rijeke, za najbolji simbol odabran je rad MONIKE HRŠAK, modne dizajnerice/ ilustratorice, 2013. god. nagrađene za najbolju Callegarijevu diplomanticu modnog dizajna, vlasnice firme Monillustration.
O svojoj inspiraciji za prvonagrađeni simbol grada Rijeke – svojevrsnoj razglednici grada, autorica Monika Hršak kaže
Rijeka ima stoljetnu tradiciju radišnog industrijskog grada koji pritom ne zapostavlja kulturne i duhovne potrebe svojih Riječana. Crne jake siluete moćnih morskih metalnih nemani bivaju ublažene nježnim kroatiziranim linijama trsatskog svetišta i kule iznad kojih leti galeb, slobodan i nesputan, kao što je i sam grad Rijeka – europska prijestolnica kulture 2020. god.
Na Callegarijev Natječaj za originalni dizajn lokalno prepoznatljivog simbola grada Zagreba, Splita i Rijeke, pored ovih nagrađenih, pristiglo je još odličnih dizajnerskih rješenja koje ćemo također aplicirati na naše odjevne predmete/modne dodatke – suvenire. I njih ćemo predstaviti tijekom izvještavanja o daljnjim projektnim aktivnostima i ostvarenjima, u narednim objavama pišući o plodovima ruku naših kreativnih žena…