Moda je izuzetno atraktivna industrija koja okuplja brojne kreativce i ljubitelje estetike. Iako po svojoj definiciji industrija, moda se češće percipira kao umjetničko izražavanje, a modne kreacije kao umjetnička djela. Za razliku od masovne proizvodnje odjevnih predmeta, u modnoj se industriji stvaraju vrlo promišljene modne kreacije i modni dodaci koji nastaju na temelju osebujnih kreativnih zamisli pojedinih modnih dizajnera (kreatora ili stilista) i kao takvi predstavljaju jedinstvene, prepoznatljive i cijenjene autorske radove.
Poznato je da svaki kreativni proces zahtijeva određene vještine i znanja, kao i da se odvija u više faza. Svaki početak kreativnog procesa počinje od ideje. A svaku ideju je potrebno zabilježiti za kasniju razradu. Najbolje sredstvo bilježenja ideja za modne kreacije je modni crtež. Modni crtež se javlja u rasponu od brzih i nepreciznih skica do izrazito razrađenih crteža u boji koji prikazuju do najsitnijeg detalja kako će izgledati budući odjevni predmet. Modni crtež sastoji se od dva osnovna elementa: ljudske figure i kreacije, a neki modni dizajneri već na crtežu definiraju frizuru i šminku, te modne dodatke i obuću.
Za raznolikost modnih crteža mnogo je razloga. Neki modni dizajneri rade vrlo jednostavne skice radi nedostatka vremena ili zato što dobro poznaju konstrukciju pa u toj fazi razrađuju modni dizajn. Drugi pak rade sami cijeli proces od ideje do finalnog proizvoda, pa im nije potrebna detaljna ilustracija. U situaciji velikih modnih kuća kada je uključen niz suradnika u proces modnog dizajna, modni crtež će biti precizniji i detaljniji kako bi modni dizajner lakše predstavio tehničke elemente kreacije i otkomunicirao svoju ideju za daljnje faze. A neki pak modni dizajneri zaista vole crtati! Stilistički crteži sadržavaju i tablice materijala i boja, bitni element za izradu kreacija, što sve zajedno predstavlja značajke dobrog dizajna.
Modni crtež ima i arhivsku vrijednost. Kako je jedna od glavnih značajki modne industrije stalna mijena, pregledavanje ranijih radova modnom dizajneru olakšava uvažavanje novih trendova i promjene uz zadržavanje autentičnog i originalnog stila koji u konačnici znači autorsku prepoznatljivost.
Škola Callegari daje važnost modnom crtežu, stoga je program osposobljavanja Modni stilist odjeće s marketingom fokusiran na modni crtež i pripremu modnih kolekcija. Program je idealan za kreativne osobe koje su više naklonjene dizajnu, a ne toliko samoj konstrukciji odjevnih predmeta. Naši polaznici programa kroz 12 mjeseci stječu znanja i vještine potrebne za izradu atraktivnih, trendovskih i autentičnih modnih kolekcija. Nastavne cjeline tehnike nastajanja modnog crteža, povijest kostima, materijali, krojenje i šivanje, te izrada modnog stilističkog crteža predstavljaju temeljne kompetencije za svakog modnog stilista. Nakon uspješno završenog programa, polaznici su spremni za rad u modnoj industriji jer su već za vrijeme školovanja imali priliku sudjelovati na modnim događanjima u organizaciji škole i već tada predstaviti svoje kreacije pred stvarnom publikom.
Modna industrija je velika i postoji mnogo uloga koje pojedinci ostvaruju unutar procesa modnog dizajna. Pronaći idealnu ulogu za sebe i postati dio ove uzbudljive priče velika je vrijednost, ali i realna odluka kojom možete ispisati svoju uspješnu priču. U školi Callegari u tijeku su upisi za program Modni stilist odjeće s marketingom, stoga još uvijek ima vremena za sve zainteresirane osobe u Zagrebu, Rijeci i Splitu.
U nastavku možete pogledati neke od radova naših polaznica i njihove zamisli za kolekcije.