Veliki događaj u životu svakog djeteta polazak je u školu. Iz okolnosti igre i zabave u vrtićkoj dobi, sada stvar postaje malo ozbiljnija i jedan dio vremena posvećuje se „ozbiljnom poslu“. Stoga se mijenjaju i funkcije prostora u dječjoj sobi. U sobu sada treba uklopiti radni stol, stolicu, računalo i mjesto za odlaganje knjiga i pribora za školu. Ovu promjenu najbolje je uvesti zajedničkim snagama s vašim djetetom. Aktivno sudjelovanje u uređenju sobe omogućit će djetetu odabir boja i namještaja, pa će rezultat biti prostor u kojem će vaše dijete moći dobro funkcionirati i biti zadovoljno.
Aspekt estetike je važan, a druga važna stvar je dobra organizacija. Poželjno je da sve stvari imaju svoje točno određeno mjesto jer će tako biti mnogo lakše pospremiti sobu i usredotočiti se na učenje. Kako je sada radni stol središnja funkcija u sobi, pozicija i uređenje radnog stola i namještaja za odlaganje uz stol postaju prioritet. Radni stol je najbolje postaviti okomito na izvor dnevnog svjetla. Ako je dijete dešnjak, tada bi svjetlo trebalo dopirati s lijeve strane kako bi se izbjegla sjena, i obrnuto u slučaju da je dijete ljevak. Isto tako, stol treba biti dovoljno velik da bi stale sve knjige i pribor za neometani rad. Treba postaviti i odgovarajuću rasvjetu na radni stol za učenje u večernjim satima. Radna stolica treba biti ergonomski oblikovana jer će dijete provesti bitan dio vremena sjedeći, stoga treba voditi računa o pravilnom držanju tijela tijekom rada za stolom.
Urednost i organiziranost sobe ovisit će i o namještaju za odlaganje i pohranjivanje stvari. Bilo da se radi o sustavu otvorenih polica ili o ladičarima i elementima s vratima, važno je uspostaviti dovoljno površina koje mogu primiti sve potrebne stvari na uredan i pregledan način. Nadalje, jedan dio tih površina poslužit će za slaganje igračaka i drugih predmeta koji su i dalje važni djetetu za igru i zabavu. U odabiru namještaja za odlaganje, najbolje je razmišljati dugoročno i odmah osigurati dovoljno prostora za knjige, društvene igre i sve ostale stvari koje će djetetu biti potrebne kroz duži period.
Naravno, svi ovi zahvati podrazumijevaju prethodno raščišćavanje onih igračaka i predmeta koje je dijete izlaskom iz vrtića preraslo. Možda će biti teško, ali uz adekvatnu komunikaciju dogovorite s djetetom što možete odmah maknuti, a one igračke i predmeti za koje su i dalje snažno emotivno vezani neka ostanu uz uvjet urednog održavanja. Uz to, djetetu treba objasniti kako će sada biti potrebno otvoriti prostor za nove predmete jer školski život donosi nove navike.
U našoj galeriji fotografija možete pogledati zgodne ideje za organiziranje radnih stolova i popratnog namještaj za školsku djecu.
IzvorI fotografija: