POP-UP SHOP

Pop-up trgovina:

Trgovina kratkog vijeka ( od par dana do godine dana)

Mogu biti veličine kioska, šatora pa sve do prostorija od nekoliko tisuća m2

Lokacije pop up trgovina mogu varirati od gradskih hot spot mjesta, do zabačenih industrijskih kvartova, prirode, plaža..

Picture15

Karakteristike pop-up trgovine

Služe nam za promociju nekog proizvoda ili branda, testiranje nekog proizvoda, testiranje prodajnih lokacija, sezonska prodaja proizvoda (Božić, Valentinovo..), promocija za investitore, tematska prodaja te niskobudžetni start- up vlastitog posla.

Pop-up trgovine se mogu nalaziti unutar postojećih trgovina, napuštenih prostorija, galerija, tržnica,iznajmljenih privatnih i poslovnih prostora, kioska, šatora,prijevoznih sredstava, teretnih kontejnera..

Interijeri pop up trgovina mogu biti luksuznog izgleda ali najčešće nisu zbog kratkog vijeka same trgovine.

Picture14Ikea pop-up

Tko sve koristi koncept pop-up trgovina?

-          Poznati brandovi

-          Mali obrti

-          Osobe koje bi htjele pokrenuti vlastiti posao

Picture13

 

 

Picture12Illy push-button

Povijest pop-up trgovine

Koncept se razvio na osnovu japanske potrošačke kulture i njihove opsjednutosti s rijetkim, posebnim,ograničenim kolekcijama proizvoda. Kupci bi došli u lokal na zanemarenu lokaciju, koja je nudila određene proizvode. Kad bi robu rasprodali, obično u nekoliko sati, trgovine bi zatvorili dok nisu dobili novu robu, pa bi vlasnik ponovo otvorio trgovinu.

Kada je američko poduzeće Vacant iz L.A.-a 1999. godine posjetilo Japan, oduševilo se njihovim konceptom prodaje. Ideja je rođena! Prvi pop-up shopovi niknuli su početkom novog milenija u NY. Tada su veliki brendovi osmislili novi način komunikacije s kupcima.To su bile trgovine u centru grada, na malim površinama, a izlagala se roba iz novih kolekcija. Brzinom svjetlosti kolekcije su nestajale s polica, a s njima i dućan na toj lokaciji.

Pop-up trgovine zaživile su u Americi, Australiji, Velikoj Britaniji, a tek odnedavno u drugim zemljama Europe i Azije.

Adidas pop-up shop kao velika kutija za cipele.

Picture11

Pop-up u Hrvatskoj

U Hrvatskoj je prvi pop-up dućan otvorio Chanell, a on se selio iz Zagreba u Opatiju pa po raznim šoping centrima.Svoja vrata otvorio je i prvi domaći pop-up , onaj tvrtke Ghetaldus, 2012.godine na Zrinjevcu u Zagrebu.

2012. godine MUO organizira pop-up IZLOŽBE HRVATSKOG DIZAJNA 1112

U prosincu 2014. godine otvorio se Pop-up Concept Store u zagrebačkom kultnom kinu Europa.Koncipiran je poput svojevrsne robne kuće na dva kata, a cijelodnevno druženje i prezentacija rada hrvatskih dizajnera prošla je i više nego uspješno.

Gentleman Jack's Barber Shop!
Prva pop-up brijačnica u Hrvatskoj.

 Picture16

Pop-up danas!

Osim velikih brandiranih imena pop-up konceptom koriste se i mali obrti u lokalnim zajednicama i ljudi koji bi htjeli svoj hobi pretvoriti u posao. To mogu biti: umjetnici, vinari, turistički obrti, mesari,slastičarnice, restorani, glazbenici.. A takav način trgovine im služi za samopromociju i prodaju svojih proizvoda.

Najčešći put promocije, prodaje i feedbacka od kupaca obrtnici i hobisti dobivaju preko društvenih mreža ( facebook, webshop, tweeter...), a onda se odluče na koncept pop-up trgovine iz vrlo jednostavnog razloga – ulaganje s minimalnim troškovima.

Primjer gerilske trgovine

Picture10 

Primjeri pop-up trgovina

Picture9

Pop up kafić

Picture8

Pop up kamion!

Picture7

Pop up – ulica!

Picture6

Pop up knjižara

Picture5

Pop up shop april and may

Picture2

Prodaja talijanskog sladoleda

Picture1

Pripremila: Helena Manenica Barbić Fotografije: izvor Pinterest

Vezani postovi