Crno- bijela fotografija

Kroz vrijeme smo svjedoci da se povijest ponavlja posebno kada je riječ o modi, od odjeće, obuće, modnih dodataka, do frizura, šminke, zatim uređivanja interijera i šire......

 Kako živimo u brzom modernom svijetu gdje nam je, naravno, sve u prekrasnim bojama, ipak nostalgično nekad gledamo unatrag za divnim filmovima i fotografijama u crno/bijeloj tehnici. Takva vrsta fotografije daje posebnu čar i  šarm toj umjetnosti. I što je najbolje, ta ista tehnika nam se brzim koracima vraća na velika vrata.

 Zadnjih godina tako i sve veći broj mladenaca za svoje vjenčanje izabiru c/b fotografiju za svoje romantične uspomene.

 Naravno da profesionalni fotografi uklapaju c/b fotografiju u današnje vrijeme novom digitalnom tehnologijom tako da fotoaparati budu prebačeni na takvu postavku i generiraju c/b fotografiju ili pak fotografiraju na klasičan način pa kasnije u nekom programu za obradu ubacuju u c/b format........

Čak i mi laici možemo kroz razne filtere u svojim mobitelima sačuvati svoje uspomene u retro stilu.

 Tako kroz temu dolazimo i do pitanja kakav je make up za c/b fotografiju, da li ima razlike?

 Naravno da ima razlike, u odnosu na običnu color fotografiju rekli bi da zbilja je to poseban način šminkanja za izražavanje u crno/ bijelom svijetu.

 Moramo imati na umu da se greške puno više vide nego kod fotografije u boji, što znači da grafički elementi moraju biti izvedeni do savršenstva i blendanja moraju biti iznimno čista i uredna jer u protivnom imati ćemo fotografiju punu mrlja.

Također ćemo koristiti jake kontraste jer na taj način vraćamo volumen licu koji je c/b fotografija ima tendenciju brisati.

Kod vizažista je u ovom slučaju iznimno bitno poznavanje strukture lica pa oni tehnikom svjetla i sjene (chiaro-scuro) mogu napraviti čuda na licu, da lice suzimo, zatim da neki dijelovi dobiju volumen itd.

Vizažist treba što više koristiti mat proizvode, zatim proizvode za jače prekrivanje nepravilnosti te je najbitnije napomenuti da komplementarne boje ne dolaze u obzir jer ih c/b fotografija ne prepoznaje, one su identične.

Znači nisu bitne boje, nego su bitni kontrasti na licu koji će istaknuti ljepotu .

Vizažist koristi srednje do jake pigmente u isticanju svih dijelova, od očiju do usana. Iznimno treba obratiti pažnju na obrve jer se svaki maleni nedostatak vidi, snažna puna obrva je savršeni izbor za ovu vrstu fotografije.

 Znači, iznimno čisto, kontrastno, jako pigmentirano i uz poznavanje strukture lica dobit ćemo prekrasni portret koji će kroz c/b fotografiju postati bezvremenski.

 

 Autor teksta:

Aleksandra Domijan, 

Vizažist stručni suradnik

   

Fotografije:

Igor Ivančić Photography

Vezani postovi